Stałe dążenie do doskonałości.

Nowe modele serii 5DF/5DS/5DV, o całkowitej szerokości od 1166 do 1671 mm, zostały zaprojektowane z myślą o maksymalizacji wydajności w pracach na ograniczonej przestrzeni. Dzięki nowym, mocniejszym i bardziej ekonomicznym silnikom, 4- lub 5-biegowym przekładniom, 4 wersjom rozstawu osi od 2044 do 2216 mm oraz potężnym układom hydraulicznym oferowanym w niezliczonych wariantach, nowe modele zwiększają zakres możliwości i po raz kolejny stanowią punkt odniesienia pod względem bezpieczeństwa, komfortu i wydajności.

Kompaktowe, wydajne i zaprojektowane z myślą o rolnictwie.

Nowe silniki FARMotion Stage V to 3- i 4-cylindrowe jednostki zamontowane w modelach Serii 5DF/5DS/5DV. Są jeszcze mocniejsze i oszczędne. Wyróżniają się imponującym pakietem innowacyjnych rozwiązań technicznych, takich jak: elektronicznie sterowany wtrysk Common Rail do 2000 bar z 7-otworkowymi wtryskiwaczami, elektronicznie sterowany wentylator wiskotyczny i filtr powietrza PowerCore; wszystko po to, aby zminimalizować zużycie paliwa i zwiększyć wydajność. Kompaktowa budowa systemu oczyszczania spalin, umożliwiła zachowanie smukłego kształtu maski silnika, znanego już z ​​poprzednich wersji tych modeli, zapewniając doskonałą widoczność ze stanowiska kierowcy, a także zachowanie bardzo dużego kąta skrętu kół. Oprócz nowych technologii zastosowanych w celu zapewnienia zgodności z normą Stage V w zakresie emisji, wszystkie silniki osiągają teraz wyższy moment obrotowy i moc, aż do 116 KM w topowym modelu gamy.

Modułowy, niezwykle wytrzymały i superwydajny napęd.

Modułowe przekładnie w nowej Serii 5DF/5DS/5DV są owocem wieloletniego doświadczenia koncernu w tym zakresie. Modułowość i wydajność to cechy charakteryzujące wszystkie dostępne opcje napędu, od w pełni zsynchronizowanej wersji mechanicznej z liczbą przełożeń 12+12, aż po wersję z liczbą przełożeń 45+45 z trzema półbiegami Powershift, rewersem elektrohydraulicznym z możliwością modulacji w 5 poziomach, funkcją Stop&Go oraz sprzęgłem ComfortClutch, które umożliwia łatwą zmianę biegów za pomocą przycisku znajdującego się na dźwigni zmiany biegów, bez konieczności naciskania na pedał. Funkcja Stop&Go umożliwia zatrzymanie poprzez naciśnięcie wyłącznie na pedały hamulca, bez konieczności angażowania pedału sprzęgła, co ułatwia i zwiększa bezpieczeństwo sprzęgania maszyn oraz ruszanie pod górę. W wersjach 5-biegowych możliwa jest jazda z prędkością 40 km/h przy ekonomicznej prędkości obrotowej silnika, zaś z drugiej strony w standardzie dostępny jest superreduktor, który umożliwia pracę na najniższym biegu i z maksymalną prędkością silnika w tempie zaledwie 200 metrów na godzinę.

Maksymalna wszechstronność i wydajność.

Także WOM umożliwia nieograniczone możliwości konfiguracji: w standardzie montowany jest wałek o prędkościach 540/540ECO z wygodnym przełącznikiem przy stanowisku operatora. Ponadto można wybrać między końcówką stałą lub wałkami wymiennymi. Dostępne są także przyciski sterowania umieszczone na tylnym błotniku. Możliwe jest także dodanie prędkości 1000 obr./min i wałka synchro. Możliwy jest także wybór sterowania automatycznego, które aktywuje/dezaktywuje WOM w zależności od pozycji podnośnika. Dostępny jest przedni WOM o prędkości 1000 obr./min. Wysoce ergonomiczne i racjonalne rozmieszczenie elementów sterowania oraz zastosowanie powszechnie znanej już logiki kolorów DEUTZ-FAHR sprawia, że ​​sterowanie WOM jest łatwiejsze, szybsze i bardziej precyzyjne, nawet dla mniej doświadczonych operatorów.

Konfigurowalność, moc i precyzja.

Dla nowej Serii 5 DF/5DS/5DV marka Deutz-Fahr przewidziała mocny układ hydrauliczny o dużych możliwościach konfiguracji. Pompy przeznaczone do obsługi podnośników i rozdzielaczy osiągają maksymalny wydatek 68 l/min, natomiast drugi, odrębny układ hydrauliczny do obsługi układu kierowniczego korzysta z niezależnej pompy o wydajności od 20 do 40 l/min (w zależności od konfiguracji ciągnika), zapewniając płynność manewrowania także przy minimalnych obrotach silnika oraz aktywnym podnośniku i/lub włączonych rozdzielaczach. Z tyłu dostępne są maksymalnie 3 obwody hydrauliczne regulatorem wydatku oleju i swobodnym powrotem, podczas gdy z przodu przy kabinie można zamontować maksymalnie 5 przewodów hydraulicznych. Montowany seryjnie tylny podnośnik elektroniczny posiada maksymalny udźwig 3130 kg (2600 kg w wersjach DS i DV), z możliwością jego zwiększenia za pomocą siłowników wspomagających do 3940 kg. W standardowym wyposażeniu zawsze montowany jest tłumik drgań podnośnika. Jako opcja dostępne są stabilizatory hydrauliczne oraz mocny podnośnik przedni o udźwigu 1500 kg.

NInnowacyjne rozwiazania dla najwyższego bezpieczeństwa.

Oprócz klsycznej osi przedniej, odpornej na wysokie obciążenia, w nowych modelach Serii 5DF/5DS/5DV można zamontować także wyjątkowe, adaptacyjne przednie zawieszenie hydropneumatyczne z niezależną amortyzacją kół, które w zależności od prędkości jazdy i kąta skrętu optymalizuje swoją charakterystykę, zapewniając bezkonkurencyjny komfort jazdy oraz stabilność. Oprogramowanie sterujące standardowo posiada funkcje Anti-dive i Anti-roll, co znacznie poprawia zarówno bezpieczeństwo, jak i stateczność ciągnika. Anti-dive przeciwdziała przechylaniu się do przodu w trakcie hamowania, skracając drogę hamowana, natomiast Anti-roll automatycznie dostosowuje sztywność układu na zakręcie, aby zoptymalizować stabilność i przyczepność, usztywniając zawieszenie zewnętrznego koła. Aby zmaksymalizować przyczepność, mechanizm różnicowy DTC automatycznie przenosi moment obrotowy na to koło przedniej osi, które zapewnia większą przyczepność. W standardowym wyposażeniu znajduje się układ hamulcowy działający na wszystkie koła z tarczami w kąpieli olejowej, elektrohydrauliczne włączanie napędu na cztery koła i blokada mechanizmów różnicowych, a opcjonalnie również układ kierowniczy SDD, która przyspiesza manewry, zmniejszając o połowę liczbę obrotów kierownicy.

Niespotykany komfort.

Do wyboru są trzy wersje 4-słupkowej kabiny, zapewniające najwyższy poziom ergonomii i komfortu. Kabina posiada szyby o dużej powierzchni. Podłoga jest całkowicie płaska, kierownica (regulowana zarówno pod względem wysokości, jak i kąta) jest zintegrowana z deską rozdzielczą, która zawsze podąża za jej ustawieniami, aby idealnie dostosować się do potrzeb każdego operatora. Wszystkie główne elementy sterowania są umieszczone na nowej prawej konsoli, która w wyposażeniu opcjonalnym zawiera dźwignię krzyżową do równoczesnego sterowania dwoma obwodami. InfoCentre w przejrzysty sposób pokazuje informacje na temat działania ciągnika; obok deski rozdzielczej można zamontować uchwyt do smartfona wyposażony w dwa gniazda USB. Podnoszony daszek zwiększa widoczność z tyłu do góry, a duża przednia szyb zapewnia doskonałą widoczność z przodu. Dostępny jest również system filtracji kategorii 4, który zapewnia skuteczną ochronę kierowcy podczas zabiegów fitosanitarnych. W nowej Serii 5 DF/5DS/5DV dostępne są także mocne LEDOWE reflektory robocze oraz fotel z zawieszeniem pneumatycznym.